In deze tijd is het cruciaal om als ondernemng online zichtbaar te zijn. In deze blog geven we enkele tips mee hoe je de online zichtbaarheid van jouw onderneming kan vergroten. 

Online zichtbaarheid vergroten tijdens de coronacrisis!

Sinds maart zijn velen onder ons getroffen door het coronavirus. Nu heel wat bedrijven gesloten zijn en heel wat mensen thuis zitten omwille van dit virus, brengen we met zijn allen meer tijd door op sociale media. Klanten gaan nu online op zoek naar de producten en diensten die ze nodig hebben.

Verschillende ondernemers spelen hier reeds op in. Kijk maar naar acties van kapperszaken die een tutorial aanbieden om zelf je haar te knippen of color boxen aan huis leveren om zelf je haar te kleuren.

Website

Ben je als ondernemer nog niet terug te vinden in Google dan is het dringend tijd om van start te gaan met een website. Een website is het digitale uithangbord voor jouw bedrijf. Op die manier zijn jouw klanten op de hoogte van de diensten en/of producten die je aanbiedt.

Maak een digitaal visitekaartje via Google Mijn Bedrijf. Hier vinden klanten korte informatie terug over jouw bedrijf, telefoonnummer, openingsuren en adres. Je kan er daarentegen acties op vermelden die momenteel lopende zijn.

Investeer in de opmaak van een sociaal mediaplatform zoals Facebook, Instagram,… Deze platformen zijn in deze Corona tijden cruciaal om jouw bedrijf in de kijker te zetten en klanten op de hoogte te houden van de veranderingen, acties,…

Webshop

Verkoop je producten? Dan is een webshop de ideale oplossing om online te verkopen. Een webshop is namelijk 24/7 open en altijd bereikbaar. Met een webshop kan je daarentegen een veel groter publiek bereiken. Je kan niet alleen in jouw regio verkopen maar over heel Vlaanderen of zelfs in het buitenland.

De opstart van een webshop is ook goedkoper dan een fysieke winkel. Je hoeft geen huur te betalen of een pand te kopen.

Met een webshop kan je daarentegen een heleboel gegevens verzamelen van jouw klanten. Deze gegevens moeten ze opgeven als ze een aankoop willen verrichten. Met deze gegevens kan je hen nadien persoonlijk op de hoogte brengen (mits toestemming) van gelijkaardige producten op basis van hun aankoopgeschiedenis.   

Buyer Persona

Een laatste tip om je tijd nuttig te spenderen en waar je voordien misschien niet de tijd voor had, is het creëren van je ideale klant, ook wel de “buyer persona’ genoemd. Neem nu de tijd om jouw klanten beter te leren kennen. Bel ze op en ontdek welke interesses ze hebben, hoe ziet hun situatie er op dit moment uit, wat is er veranderd sinds het optreden van het Coronavirus, … . Wat heeft jouw klant op dit moment nodig?

Ga na hoe je deze personen kan verder helpen door in te spelen op hun behoeften. Door een buyer persona op te maken kan je daarentegen gericht gaan targetten. 

Wat kan Daems Digital betekenen voor jouw onderneming?

Bij Daems Digital helpen we jou graag verder om jouw als ondernemer digitaal op de kaart te zetten! Een website die hoog scoort in Google, een webshop of een online marketingplan? Daar helpen we je graag mee verder.

Samen lanceren wij jouw online succesverhaal!

Een nieuwe website laten maken? Een webshop starten? Hoger scoren in Google?

Klaar voor lancering? Wij tellen samen af!

Scroll to Top